Eljárást indított az Aldi ellen a reklámok miatt a GVH
Egy Nők Lapja-díjra hivatkozva nevezte az Aldi a saját akcióit a legjobbnak és a választékát a legszélesebbnek, a versenyhivatal vizsgálatot indított, hogy ez szabályos-e.
Egy Nők Lapja-díjra hivatkozva nevezte az Aldi a saját akcióit a legjobbnak és a választékát a legszélesebbnek, a versenyhivatal vizsgálatot indított, hogy ez szabályos-e.
A tejtermékeket és a tojást vizsgálta a hatóság. Kiderült, hogy a beszállítói árak emelkedtek meredeken, ami már az árrésstop előtt is sokszor veszteséges értékesítésre kényszerítette a kiskereskedőket.
Nem megfelelően tájékoztatja és ezzel megtévesztheti a magyar felhasználókat az Airbnb – gyanítja a Gazdasági Versenyhivatal.
Hiába nőtt a bolti forgalom, a növekedés elmarad a reálbérekétől, ez a vásárlói elbizonytalanodás jele a szervezet szerint.
A hatóság gyanúja szerint a légitársaság több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytathatott.
Egy 2020 elején kezdődött ügy végére került pont.
A versenyhatóság szerint lehetséges, hogy az áruházlánc a vásárlókat megtévesztő módon hirdette a kuponakcióit.
A GVH egy 2019-ben lezárt vizsgálat utóellenőrzését végzi a légitársaságnál.
A GVH szerint valószínűsíthetően visszaélt erőfölényével az érdi központú, összesen nyolc Pest megyei településen ivóvíz-, illetve szennyvízelvezetési szolgáltatást biztosító cég a mellékvízmérőkhöz köthető egyes szolgáltatások árazásának meghatározásakor.
A vizsgálatok előkészítési szakaszban vannak.
A versenyhivatal szerint mindhárom áruházlánc megtéveszthette a vásárlóit, ezért vizsgálódnak.
Az ügyfelek zsebére mehet, hogy félrevezető az automaták kezdőképernyőjének menüje. Versenyfelügyeleti eljárás indult.
Tiltott árrögzítés és megtévesztő reklámozás miatt is vizsgálódik a versenyhivatal, amely „készen áll a beavatkozásra”, ha tovább nőnének a fogyasztói árak.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
A cég azt ígéri, hogy a jövőben a GVH munkatársaival összedolgozva tesznek majd a magyar reklámkommunikáció fejlesztéséért.
A versenyhivatal szerint az, hogy az áruházlánc a beszállítóira mutogat, nem segít a több mint egymillió magyar cukorbetegen.
Árkedvezményt és ingyenes kiszállítást ígértek, épp csak annak feltétele maradt ki a promószövegből. Az ügyben indított vizsgálatot még késleltették is, amiért külön további 20 milliós bírságot kaptak.
A versenyhivatal szerint négy termékben is 50 százalék helyett csak 30-33 százalék volt a teljes kiőrlésű liszt aránya. A Lidl szerint a jogszabályok csak a kenyerek esetében írják elő, milyen legyen az arány.
A hatóság szerint gondok lehetnek a lengyel e-kereskedelmi cég árgarancia rendszerével, a vállalat elemzi a helyzetet, de mindenben együttműködik a GVH-val.